Marina Popovic

Mentor: Tekst, Scene

Var gjestementor: 1. april 2017 — 30. april 2017

Ble medlem for 7 år siden

Informasjon:

Skuespiller og scenekunstner utdannet fra Akademi for Scenekunst i Fredrikstad, og med en MA i Cultural Memory Studies / Europastudier fra NTNU. Jobber utøvende og skapende innenfor scenekunst, med egne prosjekter og for andre kompani og kunstnere, blant annet for New International Encoutner (NIE) senest med forestillingen We come from far far away. I tillegg jobber jeg tett med scenograf og fotograf Freya Sif Hestnes i kompaniet HESTNES / POPOVIĆ. Sammen prøver vi å skape et rom hvor publikum føler seg en del av verket, istedetfor at de betrakter noe utenfra. Vi undersøker minner, lengsel og individets plass i overordnede strukturer. Hvordan mye av vår daglige kommunikasjon og eksistens finner plass i foto, dokumenter og objekter er noe vi nærmer oss med nysjerrighet og humor og vi prøver å finne historier som ellers ikke får plass i det offentlige. Les mer om oss her: http://www.scenekunstbruket.no/produksjon/1011538/

Skuespiller og scenekunstner utdannet fra Akademi for Scenekunst i Fredrikstad, og med en MA i Cultural Memory Studies / Europastudier fra NTNU.
Jobber utøvende og skapende innenfor scenekunst, med egne prosjekter og for andre kompani og kunstnere, blant annet for New International Encoutner (NIE) senest med forestillingen We come from far far away.
I tillegg jobber jeg tett med scenograf og fotograf Freya Sif Hestnes i kompaniet HESTNES / POPOVIĆ. Sammen prøver vi å skape et rom hvor publikum føler seg en del av verket, istedetfor at de betrakter noe utenfra. Vi undersøker minner, lengsel og individets plass i overordnede strukturer. Hvordan mye av vår daglige kommunikasjon og eksistens finner plass i foto, dokumenter og objekter er noe vi nærmer oss med nysjerrighet og humor og vi prøver å finne historier som ellers ikke får plass i det offentlige. Les mer om oss her: http://www.scenekunstbruket.no/produksjon/1011538/

Marina Popovics aktivitet

Setter punktum etter en setning på overtid i presens sutrer etter tårer, glassbiter og halleluja patetiske hender mot himmelen bare står der med strekkmerker helt ute tid i vakuum og overfladisk askebeger for svarte sekund har ingen holdbarhet.
Marina Popovic
Kommenterte på Utgått tid
Med "føle på" mener jeg at fordi de er overraskende, så skaper de en uvant reaksjon hos meg og den blir mer ummidelbar, fremfor rasjonell. Bildene forklarer ikke seg selv ...
Setter punktum etter en setning på overtid i presens sutrer etter tårer, glassbiter og halleluja patetiske hender mot himmelen bare står der med strekkmerker helt ute tid i vakuum og overfladisk askebeger for svarte sekund har ingen holdbarhet.
Marina Popovic
Kommenterte på Utgått tid
Hei Mathilde, Enig med Stian, jeg like dette veldig godt, og spesielt bildene du skaper. De er til å føle på. Håper å se mer fra deg i "denne retningen". ...
Disse arrene, som bevis for hva jeg har gjennomlevd, hvert arr lik et symbol på min kamp for å overleve, hvert arr med sin egen historie, med sin egen følelse, med sitt eget liv, forlater hvite merker på håndleddene våre, veilinjer i forskjellige retninger, fortiden på kroppene våre vi ikke ...
Marina Popovic
Kommenterte på Som fugl Føniks vil vi gjenoppstå (red.)
Hei Liv-Christine, Takk for redigert versjon. Den nye formen på diktet fungerer kjempebra og støtter diktets retning. Det ligner en kropp eller en kuppel og slutten er fortsatt kjempefin og ...