Se neste verk: livsløynen 1

Audiovisual Remix

Tine Surel Lange

Tine Surel Lange

1 år, 9 måneder siden (550 besøk)

I was invited to join a remix project, and ended up having to remix a cool party hit, ages apart from me and my art, in genre and artistic approach.

Decided to destroy the music - pull and push - cut and glue - and make a strong visual side as the main focus of my remix.

Icing, conditor colors and a composer who will need some time before she will have icing again...

MUSIC: TnS & Dr Roman - DANCEHALL RAM

Remix and video: TineSurel

Kommentarer

  • Rolf Gupta

    1 år, 7 måneder siden

    Hei Tine! - Ny mentor her. Du fikk meg til å følge med i forløpet helt til slutt, selv om jeg begynte å bli litt sliten i den første delen. Men jeg synes likevel du har god timing - akkurat når jeg holder på å falle av, introduserer du både nytt bilde og ny sammenheng mellom lyd og bilde. Jeg synes også det er fint at du har to helt klart forskjellige koblinger mellom dem: Jeg kun aner forbindelsen i den første delen, og ser den helt klart i den andre. Innføringen av ansiktsmalingselementet viser din gode følelse for form. 1) uklart & umenneskelig (på en god måte!) 2) klart og mer menneskelig 3) VELDIG menneskelig! Glimrende!

  • Ellen Røed

    1 år, 9 måneder siden

    Hei Tine! Dette var veldig gøy! Jeg vet jo ikke hvordan musikken var før du remixet den, men det er definitivt det visuelle som snakker til meg her. Samtidig er det så mye som skjer i forholdet mellom lyd og bilde, at man heller ikke kan si at lyden er underordnet i opplevelsen. De trekker og drar i hverandre, gjentar og forsterker. I det visuelle er det en veldig tydelig og nærmest lineær fortelling, en handling som utvikler seg, den er både konkret og abstrakt, og noen ganger spoles tiden litt tilbake og på den måten skapes dynamikk. Du bruker mange av de samme virkemidlene i både bilde og lyd, og jeg må innrømme at jeg blir sittende og lure litt på hva som hadde skjedd hvis de i større grad hadde vært forskjøvet i forhold til hverandre - for eksempel - nå er det skarpe klipp til svart som ledsages av skarpe brudd i lydbildet. Hva hvis dette ikke hadde skjedd samtidig? Det er utrolig fint med de kontrasterende klippene på slutten - hendene som rører alt sammen til brunt kryssklippet med munnen som smøres inn - Det som er interessant her er at det er både tiltrekkende (søtt, sjokolade, godt kliss) og frastøtende på en gang. Også her følger lyd og bilde hverandre veldig tett og jeg tar meg i å lure på om uttrykket hadde blitt enda mer dynamisk dersom det hadde vært høyere spenning her. Dersom man opplever at at lyd og bilde sier det motsatte framfor det samme kan det kanskje bidra til et spennigsforhold på samme måte som i den ndelen med krysskklippingen.

Mer av Tine

Andre i kategorien video