Månedens trafotalent i juli 2007
Akk, tenkte jeg, kjærlighet igjen, og begynte å lese motvillig ivei. Et større
sammelsurium av klisjeer, halvsannheter og følerier skulle man lete lenge
etter. Hmm ja: noen interessante observasjoner om samfunnet, om at kjærlighet
også er sosial betinget. Dessuten skriver du om dop og alkohol blandet med
kjærlighet og begjær. Du har driv i skrivestilen din. Du antyder, så hopper du
videre til neste tankegang. Jeg blir urolig av å ikke vite: Hvem er han, hvem
er jeg-fortelleren, hvorfor? Ja, hvorfor?. Du gir meg innblikk i jeg-
fortellerns liv ved at jeg-fortelleren tar avstand fra seg selv. Du har evne
til å la hovedpersonen se seg selv utenifra, vevd inn i sin sårhet og altid
med sin klare dom om at dette er klisjer.
Ditt bidrag klarte jeg ikke å glemme og tenker at det er flere som har godt av
å lese det.
Gratulerer!
Trafo-Mentor Anne-Britt Rage